slide show

wow känslan

Publicerat: 2012-06-18 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
brukar ni ofta få den dära "wow känslan, min ponny är duktigast i hela världen!!!"?
jag fick en här om dagen när musse var helt underbar och hoppade allt jag styrde på,
fast det gör han alltid, men lixom vi hoppa 1 meter. han var helt amazing och har
valt helt lycklig hela dagen. jag får inte ofta den känslan i dressyren, bara om han
är seg. för om han är pigg, då är de inte lönt att rida ett dressyrpass lixom. men
jag ska rida mer dressyr nu, har inte ridit dressyr på jääättelänge för att jag har
typ bara ridit ute. får se om paddocken är ledig någon gång imorgon för då ska jag
rida ett dressyrpass och känna hur han är i munnen, om han är mjukare och så.
men bara en fråga? om du har egen häst, foderponny eller rider på ridskola.
brukar ni bara rida på ridbanan eller ridhuset eller brukar ni rida ut mycket?
och tycker ni att det är okej att busa med hästarna?
vi har ju en hoppskog precis nedanför heabacken, och där brukar vi trava igenom
efter framskrittning och sen brukar vi ha allmänt roligt där då både vi och hästarna
tycker att det är så kul. vi bygger nya hinder lite då och då, men de är inga höjder.
nu ligger nog alla på typ 40 cm. men de är alltid roligt att skutta lite. men ja busar
ni ofta med hästarna och har kul, eller är de viktigare att hästarna ska gå i form
hela ridpasset och göra de där galoppombytet? själv tycker jag att hästarna ska
få busa ibland, men inte för ofta. för rider man inte seriöst så blir man ingenting.
på detta passet så fick jag den där wow känslan, musse var seg för att vara honom och han lyssnade bra.
om ni undrar varför jag har inspänningar så är de för att han har svårt för att gå i form och för att han har
en enooooorm underhals. men vi får hoppas att det släpper nu när tänderna är fixade. ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Sofia Fransson

Jag rider väl i padocken varannan dag, sen tränar två gånger i veckan, rider ut någon dag och rider i gräshage ibland ;)

2012-06-19 @ 19:12:38
URL: http://hopperyttaren.blogg.se/
Postat av: Sofia Fransson

Jag rider väl i padocken varannan dag, sen tränar två gånger i veckan, rider ut någon dag och rider i gräshage ibland ;)

2012-06-19 @ 19:13:01
URL: http://hopperyttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback