slide show

tänk ett steg längre..

Publicerat: 2012-06-19 av Ungponnyryttarna | Kategori:Felicia
tänkte skriva ett inlägg nu om mina åsikter!

När jag hade fredde i vintras visste jag redan om att jag var lite för lång för honom. Men det påverkade inte han eller mig i ridningen. Jag var för lång ja MEN.. jag var inte för tung för honom. Vintern med fredde var den bästa någonsin shit vilka minnen vi har! Men alltid var det någon som skulle förstöra för mig. Många snackade massa om att jag var på tok förstor för honom, kunde inte rida honom & jag var alldeles för tjock. Till sist klarade jag inte av mer jag bröt ihop uppe hos ann-louise, att hela tiden höra dessa jävla orden du är alldeles för lång. Bara jag hörde dom orden blev jag så fruktansvärt ledsen. Alla visste om hur mycket jag älskade den ponnyn & när jag red honom fick jag skuldkänslor för att jag var för lång. Vet inte hur många gånger jag har gråtit för att folk snackade om mig & honom. Om jag hade varit alldeles för tung för fredde hade jag slutat rida honom men så var inte fallet! Vet inte hur många gånger jag frågade alicia och alla dom andra om jag såg förstor ut.. Men det värsta var dock när en vuxen sa det? tänkte ärligt talat säga vad fan är det för fel på dig?! att trycka ner någon mindre så jävla hårt! sen nästa dag komma & fjäska? no way säger jag bara det går fede bort hos mig.. blir bara så arg jag tänker på det. Att säga att jag var för lång för fredde det gjorde ju mig knappast kortare! detta tog så sjukt hårt på mig.. det är lätt att säga att man inte bryr sig eller att andra säger att man inte ska bry sig, men någonstans känner man sig ändån jätte ledsen det går inte att undvika. Vad jag vill säga med denna texten är att SNÄLLA tänk på vad ni säger till varandra, det tar hårdare än vad man tror. Visst är man alldeles för lång för sin ponny och man inte inser det själv är det kanske bra om någon annan kan säga det direkt till en. Men det var ingen som vågade komma & säga direkt till mig att jag var för lång, nä utan andra var tvugna att berätta det för mig vad dom andra hade sagt.. helt sjukt. Har man ingen bra att säga kan man lika gärna hålla käften stängd. Så tänk ett steg längre nästa gång. Om jag nu hade varit super stor på fredde så helt ärligt då tror jag ann-louise hade sagt det till mig.. & att jag var lite lång på honom det gjorde ingenting för att han bär upp ryttaren bra. Det är aldrig kul att höra att man är förstor för sin ponny! så tänk ett steg längre på vad ni säger...


miss u ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback