slide show

musse story♥

Publicerat: 2012-06-23 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Jag har ridit en ponny i exakt 1 år 4 månader och 20 dagar. Den 2/3 2011 är vårt datum. Jag red en prickig
ponny vid namn Felix. Han och jag var som handen i handsken, men ändå inte. Men jag älskade honom
mest av allt. Han gjorde mina dagar och jag hade så kul med honom. Men.. sen såldes han, jag var
förstörd. Grät mig till söms varje dag. Jag gjorde allt för att hitta någon annan som jag kunde rida. En dag
så fick jag Musse på lektionen, han som precis hade blivit kastrerad som bara hade blivit riden några fåtal 
gånger. Han var bara 3 år. Jag ville inte rida och hade ont i magen hela kvällen. Sen körde vi ut till stallet
och där stod en söt skimmel och väntade på mig. Jag klappade honom lite extra och sen tog jag ut honom i paddocken och hoppade upp. Började skritta runt lite och han var pigg. Jag var livrädd, ville att allting skulle
vara över och att jag skulle ligga där hemma och sova. Men sen sa A-L att vi skulle börja trava. Musse gjorde massa bocksprång, sparkade och hade sig. Men jag satt kvar. Sen i galoppen sparkade han hela 
tiden. Jag var rädd, men jag visste att det fanns något där. Efter passet var jag glad och stolt över mig själv,
jag hade ridit Musse, den gråa vilda som bara kastade av alla. Jag fortsatte att rida honom och var faktiskt
rädd varje gång. Men vi lyckades. Visst jag trillade av hela tiden. Vet inte hur många gånger som han har
kastat av mig. Men jag har trott på oss. Jag har litat på att vi ska bli något. Red honom varje dag och var
glad över han & mig. Älskade han av hela mitt hjärta och han hade tagit mitt hjärta, jag var såld.
Han var och är det finaste någon kan få. Sen kom vintern, alla mina kompisar som jag rider med skulle ha vinterponny. Men självklart så fick jag inte. Jag var ledsen över det hela tiden, ville inte att någon annan
skulle ha musse och ta över vårt band som i han och jag hade. Vi var och är ett. Men bara en vecka innan
man fick hästarna så sa mamma och pappa att jag fick ha honom, pappa ringde direkt till annlouise och
frågade vad det innebar osv. Jag var världens lyckligaste. Jag skulle få dela hela min vinter med mina andra 
halva. Vinter gick och vi red och hade kul. Vi busade och tränade. Men sen mitt i vintern började han sparka, ville inte gå fram i galoppen. När man smackade på honom så sparkade han. Jag visste inte vad jag skulle göra
men trodde bara att han tramsade. Men han fortsatte, frågade annlouise vad det var med honom och det
visade sig att han hade ont i ryggen. Hans sadel hade blivit för liten efter alla muskler han hade fått från att jag hade tränat med honom. Vi letade efter nya sadlar och hittade sen en, en brun. Kommer ihåg känslan när jag red Musse första gången efter att han hade vilat. Han var guda snäll och bara traskade på. Sen 
efter några dagar kom han på vad han skulle göra, han var svin pigg och bockade gång på gång. Kunde inte rida honom bakom någon för då villa han racea och började sparka bakut och boka, min lille buse. Men efter
många om & men, många ridturer & mycket longering så fick jag styr på honom. Han mår bra och lever livet, vi har gått från att inte komma runt en bana på 40 cm, från att inte kunna galoppera utan att skena iväg och
sparka av mig till att hoppa banor på 90 cm, racea utan att han sparkar av mig, hoppa 
terräng och fixa vårt mål som var att hoppa 1 meter. Jag är så stolt över mig och Musse, han och jag tillsammans slår allting. Egentligen skulle jag lämnat tillbaka honom i slutet av februari men jag ska ha honom sommaren ut, sen ska någon annan liten ryttare få ta över min bästavän. Han ska få lära henne allt han kan, som jag lärt honom. Jag kommer inte klara mig utan min andra halva. Jag vet exakt hur de kommer bli, kommer inte kunna lämna honom. Han är världs bäst. Men jag ska göra de bästa för honom, jag måste inse att jag börjar bli för lång, jag vet det. Men jag är inte för tung för honom. Nu ska jag ta vara på denna tiden med min
bästavän. Han och jag ska ha kul, VI tillsammans. Jag säger de igen, även om jag sagt de tusen gånger och viskar de i hans öra varje dag. Men jag älskar denna ponny mest i hela världen, mer än någonting annat.
Han är mitt allt, mitt liv♥
 

Kommentarer
Postat av: Vera

Du och Musse är jätte fina tsm! Hoppas verkligen att du hittar en annan perfekt häst som du kommer ha roligt med! :)

Svar: aw tack, det värmer<3
ungponnyryttarna.blogg.se

2012-06-23 @ 17:15:27
Postat av: Matilda <3

Ni kommer alltid vara finast <33

Svar: ja, jag antar väl de. min häst är bättre än din häst matilda ;)♥ /alicia
ungponnyryttarna.blogg.se

2012-06-23 @ 18:16:08
URL: http://Vkmuppar.devote.se
Postat av: Thea

Ni är för fina Alicia!!!
Man önskade att han var en D-ponny, du hade kunnat rida han i 4 år till, men det kommer inte hända, tyvärr.. ;(
Men ni har utvecklats jättemycket & Musse är en svår ponny, men du rider honom riktigt bra!
Lycka till med Musse på eran pay&jump..<3

Svar: tack thea..<3
ungponnyryttarna.blogg.se

2012-06-23 @ 18:40:38
URL: http://www.thheapersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback