slide show

gästbloggning 3

Publicerat: 2012-07-03 av Ungponnyryttarna | Kategori:övrigt
HejHej! Mitt namn är Sofia och jag har väl hållt på med hästar i kanske sju år. 2010 fick jag min första egna häst. En c-ponny som skulle bli min läromästare, det klicka direkt när jag provred och han gick igenom besiktningen utan klagomål. Den 23 maj fick vi hem min lilla vita ponny. Armane"Mulle" var hans namn och var import irland och född -96. Vår start var väl inte den bästa, han var bakskygg och han var extremt rädd om bakbenen och sparka ibland. Iaf jobba vi igenom detta och idag har han inte lika rädd. Vi tävlar just nu upp tilll LB lokalt med fyra fel som bästa resultat och har placeringar upp till LC+. Hemma har vi hoppat något hinder på 110 och bana på 1 m. 

 
I december 2011 var jag och provred en galen ungponny hos Niklas Arvidsson. Hon var en het liten häst och första provridningen gick väl sådär, hon hoppa som en gud men hon var rena motstatsen mot min lilla trygga Mulle. Iaf blev det en provridningen till och det gick super. Visste hur jag skulle rida henne och sånt. besiktning blev det dagen efter och den dansa hon igenom. Hem kom min vilda D-ponny. I början gick det skit. Men vi jobba oss igenom detta och idag är hon super fin. Vi har startat några LD och en LC med två stopp. 
 
 
Min sämsta runda... Hon var stoppig och het och hoppa mig ur sadeln hela tiden så ja:  http://www.youtube.com/v/7plVmVJ3zhE?version=3&hl=sv_SE 

sofia- hopperyttaren.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback