slide show

frågestund del 1 :)

Publicerat: 2012-06-27 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Ska du ha musse som foderponny resten av sommaren? 
Ja de ska jag, förutom vecka 28 & 29 då en annan tjej ska ha honom..
 
Hur många syskon har du? 
2 stycken. 
 
Intressen förutom hästar? 
Har inga mer, förutom att jag tycker det är kul att fotografera.
 
Dina djur? 
Hade en kanin som vi fick ta bort för inte så länge sen, har en liten hundvalp som jag inte haft så länge.
Sen har jag ju hästarna men dom är inte "mina". 

Favoritmat? 
Lasagne, enchiladas och kinamat. 

Vad är din favoritmat?
Kolla där uppe :) 

Vilken häst kommer du ha efter Musse & Kirabo? 
Ja, antingen en egen foderponny om jag lyckas tjata lite mer. Annlouise vill gärna att jag ska tävla Buzz när han 
kommer tillbaka. Så blir väl att jag har honom över vintern, who knows.

Stallet eller kompisar?
Stallet, för där har jag mina kompisar. Men jag klarar mig inte heller utan mina icke-stallkompisar! 

Godis eller mat?
GODIS VAFAN?
 
Läsk eller vatten?
Vad tänker du med matilda lilla? Läsk såklart.

En du gillar, säg vem isf? 
Antar att du menar kärlek. Och jag gillar ingen speciell just nu och jag hade ändå inte gått ut med de över bloggen. Detta är en häst blogg, och ingen kärleks blogg ;)
 
Säg fyra söta killar?
Haha, jag kommer inte på några. Nä gud vad taskig jag var nu..

Kan du inte göra fler videobloggar?
Jo jag ska försöka, men hatar att göra videos. Känns så dumt, och sen låter jag så överdriven på alla videos även om jag bara pratar normalt. Haha
 
Hur tycker du att en kille ska vara? 
Snäll och pålitlig. Ha världens underbaraste insida. En som man kan ha kul med och som man kan va sig själv med. Och sen ska han såklart se bra ut. 

Hur långt har du gått med en kille? 
Inte så långt. :) 

Kan du lägga upp en video hur du sminkar dig och hur du gör med ditt hår? 
Jo jag hade kunnat, men jag gör inte så mycket med mitt hur och smink. Jag använder bara mascara och det är nog inte så kul att se på. Om jag ska bort så sminkar jag mig mer, men inte annars. Mitt hår gör jag inte heller så mycket med. Tvättar de med schampo och balsam, haha. Använder olja och spray och sen plattar jag de ibland. Men inte nu på sommaren då jag inte vill slita på de, även om de är skitfult oplattat.
 
Vad är ditt mål inom ridningen? 
Jag vill börja rida en stor d-ponny och komma ut och tävla. Med musse har jag som mål att vi ska hoppa LB (80cm) och att vi ska få bra och felfria rundor. Med kirabo är de bara att han ska bli rätt utbildad.

Om du fick 10.000 kronor vad skulle du göra då? 
Jag skulle köpt en häst, använt resten av pengarna till utrustning, träningar & tävlingar. Och till mig själv.

Om du måste välja mellan Kirabo och Musse, vem väljer du då? 
Helt klart Musse, då han alltid betytt mest för mig. Kirabo har jag bara till inridning. Musse är mitt allt, men jag gillar Kirabo väldigt mycket och han är en vacker häst. Men musse betyder allra mest, de har han alltid gjort.


Vad är det roligaste som har hänt dig inom ridningen?
Allting under min period med Musse, vi har haft det så himla kul. Terräng är riktigt kul! 
 
Saknar inte du Felix?
Nej asså Musse har tagit hans plats. Jag hade inte ett lika starkt band till Felix och egentligen så var inte han min typ. Men han är så himla snäll och lugn, jag vill ha lite power i de hela. Klart jag saknar han, men inte så. Tänker inte på honom längre då jag vet att han har de bra nu!

Vilka bloggar läser du? 
Massor, här är några men läser många fler! 
nellieberntsson.se
linnolsson.se
elisabethagren.se
ponnysanning.se
mittknasigaliv.blogspot.com
showjjumping.blogg.se
iloveya.blogg.se
xelaaa.blogg.se
carlssonpataket.se
 
Har du någon favoritblogg? 
Måste vara Sara Carlssons blogg. Kollar den 5 gånger om dagen, hon är jätteduktig.
 
Vad tycker du om mig? (Lina)
Sist vi snackade så var vi ovänner vad jag kommer ihåg, men de är väl borta nu :) 

Vilken var den första hästen du red på? 
Asså jag har ju ridit ponnyridning och sånt, men antar att du menar av annlouises och då var de Sammie eller Lillkasper. Kommer inte riktigt ihåg. 

Vem är din bästavän? 
Har ingen bästavän på de sättet, har många bra kompisar istället. Men Felicia är den som känner mig bäst, och Hannah! 

Hur många år är du? 
13, fyller 14 i september!
 
Hur länge har du ridit?
Öh, ingen aning? kanske 3-4 år. Håller inte räkningen. 

Hur många år är Musse? 
5 år. 
 
 
Hur många år är Kiro? 
Han är 3 år :)
 
Vad heter Musse på riktigt? 
Han heter Pearls Minous. 

Vad heter Kiro på riktigt?
Han heter Kirabo. 
 
Vad är de högsta du har hoppat?
1 meter med min b-ponny. 
 
 
Svarar på resten av frågorna i en videoblogg. Ska försöka hinna de imorgon!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback