slide show

dagen

Publicerat: 2012-06-29 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Kom till stallet sent idag och tog in Muppi direkt. Red honom i paddocken som var lerig men han 
gick jättefint idag och var lugn. Så himla avslappnad. Men han är fortfarande stel i vänster varv och 
han har svårt för vänster galoppen. Tränade mycket bommar och gjorde en liten övning. Orkar inte
rita i paint så förklarar istället. 
Först travade jag mot ett litet kryss och landade i galopp, red som en volt runt och över en bom 
och sedan lite cavaletti i volten. Så rullade jag på så i dom olika varven och gud vad fin han var. 
Så stolt över honom. Sedan ringde jag och frågade annlouise en sak och så berättade hon för
mig att jag skulle ha Musse till september, och sen när Buzz kommer tillbaka ska han flytta in på
hea. Kommer sakna min muppi mest av allt! 
När jag hade ridit klart så pysslade jag med min lilla bebis. La in lite spån i boxen. Och tvättade
hans magplatta. Imorgon bitti ska jag rida en barbacka runda på bebisen. 

morgondagens schema ser ut såhär: 
09.00 gå upp
09.30 stallet, rida ut musse barbacka♥
09.30-13.00 va i stallet och fixa massa saker.
ca. 13.00 till hööks och horse och kolla efter ridbyxor, köpa boots, tunna strumpor & tottar.
15.00 stallet och göra musse fin med matilda, fanny, felicia, pörri och mira.
 
när jag är klar åker jag hem och packar resten och lägger fram allting till pay and jumpen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback