slide show

vilken sorts motion får din häst?

Publicerat: 2012-07-16 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
För att variera med hästen så är de ibland bra att longera, gå en promenad eller träna lite från marken. 
Många rider bara, och tänker ja igår red jag dressyr då rider jag ut imorgon. Men variation är så mycket 
mer. I vintras så tränade jag med Musse i hagen nästan varje dag, dels för att bygga upp bandet mellan 
oss, för att det är kul och för att variera träningen lite. Det är svårt att göra de nu när de inte finns några
lediga hagar på hea och inte så lätt att göra de på ett bete med 15 andra hästar. Men den skillnaden 
jag snackar om är typ som när du styrketränar, då tränar man oftast inte gym varje dag utan man är ute
och springer också ;). Longering, tömkörning, träning från marken och allt sånt är också motion för hästen. 
Visst nu i sommar har jag ridit mycket, men när Musse kommer tillbaka ska jag träna honom mer från marken. 

BTW, vill ni veta en rolig sak?
I vintras när vi var på fältet så tränade jag lite från marken med Musse och släppte honom lös så han sprang
efter mig. Han var hur duktig som helst och bara sprang men då fick hästarna i hagen en bit bort flipp och 
Musse ville vara med så han galopperade iväg till dom andra hästarna som han inte hade träffat på ett tag 
och började hingsta sig. Så ja därefter sprang jag i full panik. Haha älskade Musse♥
 
saknar dig älskling..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback