slide show

ungponny.

Publicerat: 2012-07-05 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Nu tänkte jag skriva hur jag lägger grunden för unghästarna jag ridit och speciellt Kiro. 
Jag börjar alltid lugnt och går sakta framåt. Spirit som jag ridit lite som unghäst, när han 
inte var inriden, han red jag ofta. Jag red ut på honom mycket då han inte var så framåt.
Jag ville få fram hans framåt bjudning. Red inte honom så mycket mer när jag fick M. 
Men Musse var ju redan inriden och klar, visst han är fortfarande unghäst men inte alls 
unghästaktig, haha alltså han kan ju de mesta. Men han är inte utbildad så mycket i 
dressyren då jag inte är världsbäst på dressyr och pågrund av mitt intresse. Men jag 
rider ofta dressyr på honom då de är grunden till allt, men han kan inte dom avancerade 
sakerna. När jag hade haft Musse ett tag fick jag Kirabo som en liten tjej på kanske 20 kg
hade suttit på. I början hängde jag på honom, sen i ungefär 1 vecka så hade jag alltid 
någon som höll i honom. Och i ungefär 2 veckor så hade jag någon som alltid red med
och var framför. Nu rider vi ut själva, galopp, trav & skritt. Det har gått ovanligt snabbt för 
mig och Kirabo. Han lär sig så himla fort och vill verkligen lära sig. Han är inte så jättevinglig
längre. Bara när man hoppar, men jag har inte hoppat honom så mycket. Men nu efter 
ridlägret ska han sättas igång ordentligt och få massor med muskler och hoppa mer. 
Tror att jag har honom till utbildning till September. Men ja, denna sommaren har jag 
som mål för Kirabo att han ska lyssna mer på skänklarna då han är lite trög ibland. 
Och att han inte ska vara osäker på hinder. Ska träna massor i sommar! 
 
Om ni har några bra tips för unghästar, så kommentera de gärna. då de är jättekul att 
läsa och ta till sig. 
 
Kirabo♥
 
Spirit♥
 

Pearls Minous♥♥♥♥♥
 

 
 
 
BTW, sammanlagt så kommer jag ha lånat Musse i ett år. ska ju ha honom ändå till september! :D♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips!
Ha inte för bråttom han är bara tre.. egentligen hade han behövt en sommarvila i ungefär två månader eller längre för att han ska kunna hinna med i hjärnan, min åsikt är att ni går alldeles för fort framåt med han.

2012-07-06 @ 17:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback