slide show

tankar.

Publicerat: 2012-07-08 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
just nu saknar jag musse så in i helvete, känner mig helt tom och tänker på honom hela tiden. 
mår så dåligt inom mig utan honom. om 2 veckor är han hemma, hade tänkt hoppa kvällshoppet, 
vår första lokala tävling men han har inte kommit hem tills dess så ja det kommer inte bli av. 
men ja som sagt saknar jag musse så sjukt mycket, ungefär 3 månader kvar med honom totalt. 
fattar ni? 3 månader kvar med min bästavän, sen är allting minnen. visst det ska bli kul att börja 
tävla buzz & satsa på maxad c-ponny. men ingen kommer slå min lilla b-ponny musse. aldrig 
kommer någon göra det, kommer jemföra honom med alla. för han når upp till alla min förväntningar. 
han är precis så som jag vill att han ska vara, han är min drömponny. han har utseendet, 
personligheten, psyket & viljan. han vill lyckas och han kommer lyckas med rätt ryttare. vi kommer
få höra pearls minous & blabla i speakern på sm tävlingarna. han kommer få galoppera först i 
ärovarvet med den blågula rosetten. han kommer lyckas, för han har viljan! jag har en känsla inom
mig som jag inte kan förklara, alltså jag älskar musse mest i hela världen. men samtidigt känner 
jag mig för lång, jag vet att jag är för lång och det är sjukt jobbigt, så på de sättet vill jag ha en 
större ponny som jag kan släppa stigbyglarna på utan att oroa mig för att jag är för lång. men 
samtidigt kommer jag inte klara av att lämna musse. tur han är så nära så jag kan mysa med 
honom varje dag. 
 
men ja vi ska ta vara på denna tiden nu och göra den till världens bästa, jag ska inte ha några höga 
krav på musse utan vi ska bara ha kul och njuta av vår sista tid tillsammans, för jag har ställt krav på
musse. jag har nått mitt mål med musse. jag har fått honom till den han är idag med träningar & 
hjälp. och jag är så otroligt stolt över oss. visst vi kanske inte är på samma nivå som stina och kalle 
men vi har nått vårt mål och vi har kul tillsammans och det är de som är de viktigaste, iallafall enligt 
mig. jag älskar denna ponny så fruktansvärt mycket, det går lixom inte att beskriva. 
 
men ja, i september kommer Buzz lightyear och ja då får jag väl börja satsa på honom istället, men 
ingen kommer någonsin bli bättre än Musse. han är mitt allt, verkligen mitt allt! ♥
 
ph, Buzz som hingst (gå in på www.showjjumping.blogg.se för att läsa mer om Buzz)
 
men ja, jag känner mig dum när jag skriver om buzz. känner mig taskig när jag ger mer uppmärksamhet
till kirabo osv. jag ger allting till musse, för han betyder allra mest för mig. men jag måste gå vidare.
jag kan inte stå fast vid min lilla b-ponny resten av livet. jag måste gå vidare. nu ska jag njuta av den 
sista tiden tillsammans med musse, min allra finaste. och om några månader så kommer ni följa 
elsa & buzz istället för elsa musse & kiro. gud kommer sakna mina småttingar, dom är mitt allt♥
 
min älskade♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback