slide show

motgångar

Publicerat: 2012-07-19 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Alla har väl motgångar? Man måste väl ha motgångar för att ha framgångar. Eller hur är de nu? 

Någon motgång jag hade med Musse var att han var helt omöjlig att skölja, tränade massor med 
de men nu står han nästan helt stilla. Men att tycka att det är läskigt från början är väl ganska
vanligt hos hästar så de är "enkelt" att träna upp om man gör de ofta. Sen finns de ju undantag 
med hästar som verkligen inte tycker om de. Men ja jag och Musse har blivit mycket bättre på de. 
En annan motgång är att han har sparkat mycket, han sparkade så himla mycket när han var
ungponny, kan ju bero på sadel. Han hade ibland svanskappa och det gillade han inte. Men 
han sparkade även om han inte hade den på. Och det var ett stort problem för oss i ridningen. 
Han gjorde inga små sparkar utan riktigt stora och jag trillade av varje gång. Nu sparkar han inte
mer, bara när han är riktigt pigg. En annan motgång är att han började stanna typ våren/hösten 2011
och det var för sadeln men de tänkte ingen på. I vintras stannade han mycket och när han väl 
hoppade så hoppade han väldigt stort över, men när han fick en vila och vi bytade sadel så 
blev allt mycket bättre och han stannar inte längre, jag kan lita på honom i allt. Och ja sen har 
vi inte haft så många mer motgångar, men de är väl tur. Vi har haft ganska tur då han var väldigt
bestämd och tramsig som hingst, men de är väl dom flesta. 

Har ni några motgångar med era hästar & känner för att berätta? skriv då en kommentar eller
varför inte göra ett inlägg precis som jag och länka i kommentaren så jag kan läsa :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback