slide show

horsemanship.

Publicerat: 2012-07-03 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Vad är bra horsemanship för dig?

Det allra viktigaste enligt mig är att alltid, vare sig hästen är dum, du är på dåligt humör eller något 
så kommer alltid hästen först. Om du och din häst kommer tillbaka till stallet efter ett svettigt ridpass 
och du är jättetörstig, ge då hästen vatten först för den är ju minst lika törstig när de är hästen som 
sprungit runt med en ryttare på ryggen. Jag tänker mig alltid in i hästarnas (musse&kirabo) situation. 
För dom kan ju inte säga något, dom kan visa att dom mår dåligt. Men man förstår inte alltid. Jag 
känner alltid igenom Musses ben, rygg och ja allt varje dag för att se om han är öm eller har ont.
För han kan ju faktiskt inte berätta de själv. Dom kan ju visa tecken osv. Men inte säga de så jag 
hör de i mina öron. Men ja nog om de, en annan sak vi ska tänka på är att när man tävlar. Man ska
göra de säkraste för hästen, inte ta de snäva svängarna i de hala gräset bara för att få den tiden. 
Och man ska hoppa den nivån man är på, inte ta 10 cm högre om man inte tränat på de. Man vet
ju själv vilken nivå man ligger på. Man ska klara uppgiften man tar och inte sätta för höga krav på
hästen.
 
 
Sen kommer vi till idioterna. Som inte förstår att hästarna har känslor. Som bara måste vinna den där
tävlingen även om hästen inte vill eller klarar det. Som bara tänker på sig själva. Som inte har någon 
hjärna. Jag blir bara arg, ledsen och besviken när jag ser videos osv. Jag förstår inte hur dom tänker? 
Idioter som inte borde finnas.
 
 
 
Denna videon är så sann!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback