slide show

gästbloggning 4

Publicerat: 2012-07-04 av Ungponnyryttarna | Kategori:övrigt
Tänkte bäretta om hur min ponny Bonita blev min. 
Det började så här, jag var och testade jätte många olika ponnyer men kände inte att det var någon jag "klickade" med. Men så körde vi inom Torns ryttarförening och skulle se om där hängde någon lapp på ponny och det gjorde det, där stod typ såhär #för dig som vill ha en riktig läromästare att ut och tävla på. Hon heter Bonita och är 18 år, Bonita har gått LA Hoppning, LB Dresyr och debuterat feltävlan men hon är utbildad LA Dressyr. Så mamma ringde och frågade om vi fick komma och kolla på henne och det fick vi. När vi kom dit så såg jag Bonita jag bara är det den ponnyn :O, ja det är det sa mamma, hon hade långt hovskägg, vinterpäls på magen, lång pannlugg och va smäll fet,men jag bara jaja jag får testa henne.Så när jag stod och borsta henne så stod hon nästan och sov... Men när jag kom upp då blev det fart på henne, hon går lika snabbt som en storhäst. Sen red jag in i paddocken och började jobba henne och hon gick/gör i form i skritt trav och galopp sen skulle jag gå ut och hoppa lite terräng hinder, de var ett par tunnor så hoppar jag mamma bara det var 80 cm och typ en halv meter brett, jag bara gapade! Sen när jag skrittade av jag bara mamma den ponnyn ska jag ha. Så ägaren bestämde sig för att vi fick henne, så jag red henne regelbundet i två veckor sen kom hon till mig den 1 juni 2012. Sen dess har vi bara utvecklats något enormt! ni ska få se några bilder som gör att ni förstår lite bättre. Sen den dagen har jag älskat den ponnyn och kommer aldrig att sluta älska henne heller! 
PS.Saknar er Felicia och Alicia och alla er andra på Hea något enormt!
 
 
vilma- www.vilmaessman.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback