slide show

gästbloggning 2

Publicerat: 2012-07-02 av Ungponnyryttarna | Kategori:övrigt
Hejsan!
Ni undrar säkert vem detta är ? 
Jo, jag heter Thea Persson och jag är 11 år gammal, min födelsedag är 19:de Februari.
Jag bor nere i Skåne, med min familj.
I min familj finns mamma,pappa & min storasyster!
Vi har 7 stycken djur, kanin,hundar & ödlor...
 
Ni kanske undrar hur jag känner Alicia & Felicia ? 
 
Jo, det är såhär att vi rider på samma ställe.
Hos A-L, men vi har ''våra'' hästar på samma ställe - Heabacken. 
Innan var vi mer så kallat FB vänner, skrev jättemycket i chatten..
Men när man väl träffades kom det bara fram ett - Hej!
Hahah, det är sant!
I alla fall, tror det va i Mars typ så kom Virvelvind tillbaka.
Jag skulle sköta om henne eftersom hon hade opererats, så skulle hon stå på Heabacken!
Då kände jag ju inte direkt dom, men sen så när jag hade Virre där så började vi prata mer & mer.
Så det är så vi känner varandra!
Alicia & Felicia är supergóa båda två ;)
 
 
Ni vill kanske veta lite om hästen jag rider - Virvelvind ? 
 
Den 14:de November 2011 satt jag på Virre´s rygg för första gången. 
Jag hade egentligen en skötponny som hette Ichi, men den dagen hade någon annan han.
Så jag fick ha Virre!
Jag var såklart liiite osäker, ny häst lixom..
Men hon var jätteduktig, jag frågade ifall jag fick testa henne igen, och det fick jag.
Jag red,red & red henne till slut kände jag ...
Virre är bäst!
Jag ville bara ha henne nu, ingen annan.
Så det fick jag ( :D )..
Men sen när vintern kom, var hon utlånad som ''vinter-foder''. 
Jag saknade henne jäääättemycket, så jag red Ichi lite på vintern!
Men sen till terminens början kom hon tillbaka igen, men jag fick aldrig henne på lektionerna..
Men det var rena turen, att jag fick ha henne som skötarponny..
Men sen, blev hon utlånad som foderponny IGEN. Jag visste inte vad jag skulle göra!
På riktigt..
Men visst, jag fick börja rida någon annan.
Rekyl, han går det bra med. Hoppade 1 meter med han igår, barbacka!
 
Men i Mars kom Virre tillbaka & jag fick sätta igång henne.
I förrgår tog vi första galoppen på 2-3 månader.<3
 
Jag älskar henne över allt annat..<3
 
 
thea- www.thheapersson.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback