slide show

gästbloggning 1

Publicerat: 2012-07-01 av Ungponnyryttarna | Kategori:övrigt
hej hej alla alicias och felicias läsare !
 
alicia bad mig göra en gästbloggning om mitt hästletande så då kör vi !
 
efter att mamma och pappa sakt att jag skulle få häst sa vi det till ann-louise och frågade om hon kunde hjälpa oss och det kunde hon så vi började leta .
Några veckor efter hade jag sovit med matilda och vilma så ringer ann-louise till vilma och säger något till henne när vilma lagt på sa hon filippa du ska provrida en häst imorgon jag blev sjukt nervös när jag kom till stallet berättade jag för dem andra och felicia alicia och hannah ville följa med klart dem skulle det !
sedan gick jag in på Facebook och kollade på en vidieo på honom , på världens finaste ponny !
jag sov hos felicia den natten sedan klockan 5 kom pappa och hämta oss så körde vi till annelöv och var där ett litat tag sedan komm ann-louise myggan och veronika också sedan kom rocky , jag kommer aldrig glömma när Anna lastar ur honom ur transporten och alla fyra säger samtidigt gud vad söt och det var han verkligen sedan sadlade och tränade vi och sedan red anna ägaren honom och efter det var det min tur allt kändes perfekt han var min dröm ponny !        efter att dem hade åkt satte jag och pappa oss i bilen och så sa jag till pappa jag vill ha denna hästen igen annan !
pappa sa att vi skulle prata med mamma , mamma ville träffa honom så vi åkte dit och pysslade lite med honom han var verkligen super mysig 
jag hade planerat allt köpt hö påsar krubba och mockat ut boxen , han skulle komma på en lördag efter anna och rockys sista tävling det var bara besiktingen kvar 
han besiktigades på en tisdag och vi hade tre prov den dagen och alla dem proven gick skit ! 
på vår rast ringen ann-louise till mig jag springer in på toa och svarar , allt gick bra till vi longerade då markerade han på ena benet , han gick alltså inte igenom fan tänkte jag men vi skulle göra vidarundersökning på benet så jag tog ledigt från skolan och åkte med dit vi var där i 3 timmar och försökte hitta vad det var tror det var något i bakrehovleds kotan och han fick medicin och vi sa att vi ville ha honom när  han blev frisk .
 
efter några veckor skulle vi till sälen , jag gick som vanligt in på facebook och så då det hemskaste som hänt i hela mit liv rocky var död jag kallade på mamma och sa mamma rocky finns inte mer hela familjen grät världens finaste ponny finns inte mer gråter bara jag tänker på det .
alltså det västa är att alla bara tror att det var en häst blablabla liksom ingen förstår hur jävla ont det gör att få höra ska du inte släppa honom någon gång 
ingen förstår hur ledsen jag är förutom vissa ! ja vill tacka er som stått på min sida och stöttat mig till110 % 
 
men jag fick leta vidare vilken inte var det enklaste , har provridit fem hästar nu och det ha alltid vart någon ägare som ljuger osv men nu får jag ta nya tag igen och fösöka hitta en liten ponnyskrutt till mig , kram fippo
 
filippa- www.fippson.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback