slide show

från 0 till 100.

Publicerat: 2012-07-14 av Ungponnyryttarna | Kategori:Felicia
från 0 till 100.

Nu ska jag skriva ner en liten story här som ni kommer att få ta del av. Kommer dock inte handla om mig utan
en person som jag tycker är fett cool fast på hennes egna lilla konstiga sätt?. Okej nu kör vi..
Allt började med att Alicia var tvungen att lämna Rekyl. Vet att dom letade efter en foderhäst, och plötsligt dök Scarlet upp från ingenstans eller ''Scarre'' som dom kallar henne. Dom åkte på en provridning och vad Alicia har berättat började Scarlet med att inte vilja gå fram & hon stegrade några gånger typiskt riktigt stoig. Men Alicia bestämmde sig ändå för att ta henne, eftersom Alicia så något specielt med henne. Alla vi i stallet var såklart jätte nyfikna. & det första Alicia skrev till mig var ''ha inga höga förväntningar nu'' eller något sånt. Och jag bara jaha okej. En stund senare efter det hade Scarlet precis kommit till hea. Helt ärligt så liknade hon en björn & hon var jätte smal & manen (enligt mig) var katastroff haha.. Alicia kunde i början inte rida henne på en vecka för att hon vart alldeles för smal. En tid efter det börja Alicia rida henne & Scarlet sparkade och hade noll respekt verkade det som. Hon sparkade mot en i boxen & försökte typ bita en osv. Jag kan säga att detta var en helt annan häst en Rekyl. Liksom Rekyl som är världens snällaste? gör vad man ber honom att göra. Det första jag tänkte när Scarlet sparkade av Alicia så hon fick en hjärnskakning var detta kommer att bli en riktigt utmaning för Alicia. Och jag kan helt ärligt säga att det var ingen som trodde på Scarlet för utom Alicia själv. & vissa kallade henne kickmaskinen bara för hon sparkade mot andra hästar tänker dock inte skriva vem! Vet att på varlborg var Alicia super ledsen tänker inte skriva varför. Men trots det har hon alltid trott på Scarlet ändå. & aldrig slutat kämpa.. Att först sitta på en genomsnäll ''läromästare'' & sedan komma till en tuff pigg & bestämd dam. Det är STOR skillnad. Efter en lite längre tid började Scarlet & Alicia förstå varandra mer & mer. Och idag hoppar Alicia & Scarlet hinder på 1m!!! Fattar ni vilket grymt jobb dom har gjort tillsammans?! Jag själv kan säga som har sätt hela deras väg att den har fan o med inte varit enkel! Scarlet har blivit sååå fin & visst hon kan ju såklart ha sitt lilla tjuriga humör ibland men HALLÅ? hon är ett sto & fux hm.. vad ska man då liksom förvänta sig? Alicia jag tycker du har gjort ett grymt jobb med Scarre & jag vet om att det inte har varit lätt. Men jag trodde helt seriöst aldrig hon skulle bli så fin & allt. Jag vet att ni är starka tillsammans nu. Ni har blivit som ett nu & innan var ni som natt & dag. Fortsätt kämpa en dag vet jag att ni kommer stå som vinnare på en hopptävling eller dressyrtävling.♥ Ni har verkligen gått från 0 till 100!
hennes blogg' mittknasigaliv.blogspot.com

kommer skriva fler inlägg sen om personer jag verkligen tycker har gjort
ett riktigt bra jobb med sin häst för dom är värda att få höra det också!♣





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback