slide show

feelings.

Publicerat: 2012-07-18 av Ungponnyryttarna | Kategori:Felicia
'feelings'
Allt har gått lite upp & ner dom senaste dagarna med Elsa. Så är det ju med unghästar dom gör lite som dom vill när dom inte förstår osv. Men igår var det jätte jobbigt i stallet för jag hade precis tagit in Elsa hon hade vilat i 2dagar & Elsa är ganska nervig av sig så om hon hör ljud eller ex, står inne i stallet själv blir hon super stressad. 
Så ialla fall så stog Elsa inne i Comets box för dom andra var upptagna och då bara springer hon rakt ut ifrån boxen och detta är något hon börjat med nu! & Jag blir ju såklart arg på henne för hon får inte hålla på så. Men när en går med skottkäran fram & tillbaka, den andra står och vifta med påsar samt skriker osv, kommer dock inte nämna några namn! Då är det ganska själv klart att hon springer ut från boxen, Men i dom lägena har Elsa noll respekt för en hon går verkligen rätt över en skiter fullständigt i vad som står i vägen. & Då gick jag ut med henne från stallet för hade jag stått kvar där inne hade det blivit ett jävla liv rent ut sagt! & såklart ska en viss person säga ''ja man blir ju nästan översprungen i stallet''. Men det är ju inte så konstig, Elsa är nervig & väldigt uppmärksam det är så HON är det är bara att acceptera det! Sen att vissa inte förstår att hon är unghäst & ska göra saken värre är bara så irreterande. Sen idag när det bara var jag & Alicia i stallet då gick allt så himla bra hon var inte stressad eller något för fem öre. Helt cool lugn, Det jag vill komma till är att jag tror miljön & människorna påverkar hästarna något enormt. Hästar är ett flyktdjur och när dom blir rädda då flyr dom?! Så det är inte så jävla konstig att hon sticker ut från boxen när det är världens liv i stallet! & sedan får man aldrig glömma att hon faktiskt är unghäst. Hon är bara fyra och hon förstår inte bättre, jag vet själv om att Elsa skulle aldrig vara dum/elak hon är världens goaste ponny. Allt detta har fått mig att fundera så sjukt mycket, Men jag har bestämt mig att jag & Elsa ska kämpa tillsammans och sedan när vi en dag står där ute som vinnare på tävlingsbanan det är då ni/du kommer stå och skämmas för vad ni har sagt. Jag älskar Elsa oavsett vad & hon är världens finaste häst, hon betyder allt för mig♥
herregud vilket rörigt inlägg men hoppas ni förstår vart jag vill komma!

Kommentarer
Postat av: sanne

felicia, jag förstår exakt hur du känner, men jag vet hur där är & vilka personer. och detta var varket ditt eller elsas fel, för stallet är hästarnas hem, dom bor där lixsom! såna personer som inte förstår det ska inte ha med djuren att göra & framför allt inte bland andras hästar, dom vet inte hur mkt skada dom igentligen gör ... detta hade inte bara med att elsa är unghäst, utan ALLA hästar hade reagerat likadant vid det läget, tro mig, har varit med om precis samma med en 15 årig häst lixsom! jag tror på dig och elsa och kommer alltid stå för det! ni är alltid vinnare, iaf i mina ögon!

2012-07-18 @ 21:21:47
URL: http://www.sanneseegers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback