slide show

hästar jag har ridit genom åren, någon häst jag vill rida & någon jag ska rida

Publicerat: 2012-08-20 av Ungponnyryttarna | Kategori:Alicia
Jag har ju ridit massor med hästar men genom åren, men om jag fattar det rätt så menar du typ under
en lång tid? Red ju först lite olika hästar men min första kärlek var Felix. Egentligen var han inte min typ 
men jag gillade honom riktigt mycket. Efter Felix så red jag Zack under en kortare period. Sen började 
jag rida min prins, Musse. Han är bäst och kommer alltid vara de. Absolut min typ av ponny, pigg med 
ett bra och tufft psyke. Har en enorm vilja och en sinnes bra kapacitet. Ja ni vet vad jag tycker om Musse, 
bäst. Sen har jag ju min lille treåring Kirabo. Världens gulligaste och snällaste lilla fis som jag också 
tycker om väldigt mycket. 

Ni vet ju att jag kommer börja rida Buzz om ett litet tag, ser verkligen fram emot det. Då jag känner mig
stor på b-ponny och inte orkar känna mig stor längre. På ett sätt vill jag stanna kvar på mina små 
b-ponnysar men jag kan inte. Jag måste göra de bästa för dom och mig själv. Jag måste gå vidare, 
kommer sakna dom så himla mycket, främst Musse. Men jag ska se till så att dom mår bra. Ska hälsa
på dom ofta och ge dom massor med morötter och pussar som jag gör varje dag och har gjort i snart
2 år. Men jag har fått en kanon chans, att få börja rida och tävla Buzz gör jag gärna. Har ridit honom 
en gång innan, jag känner inte honom. Men jag tror att det kommer bli bra. Han har kapaciteten, viljan 
och sen är han riktigt snygg ;). Han är pigg men kanske inte lika springig som min lille ferrari. Men det
kommer bli bra. Jag måste tro på de för jag orkar inte vara ledsen, jag vet att jag kommer gråta mig till
sömns några dagar/veckor men jag måste klara de. Jag ska göra så att musse och kirabo får de bra. 
Dom ska ha de bra, annars vet jag inte vad jag gör. Kommer främst sakna Musse som har varit min 
bästavän i snart 2 år. Kirabo har varit ett projekt, jag skulle rida in honom. Visst gillar jag honom super
duper mycket också, men jag och Musse är oslagbara. Men iallafall om någon månad ser ni mig på
en stor svart ponny vid namn Buzz Lightyear istället för min lilla skimmel Pearls Minous. 

Vill säga tack till Annlouise som låter mig ha Musse och Kirabo. Jag är så glad för de, för om inte dom 
hade funnits i min vardag, funnits hos mig varje dag. Då hade jag inte klarat mig, jag älskar Musse &
Kirabo mest. 
____________________________________________________________________________________
 
Hmm. Någon häst jag hade velat rida. Om jag får önska då. Så hade de nog varit Linn Olssons förredetta Winnetoo, ni vet ju säkert vem de är. Men ja, han är riktigt snygg. Och en alicia ponny.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kirabo

Hejhej, för tillfället rider jag Kirabo! :)

2016-03-13 @ 18:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback